Aplikacja Rail Planner – Twój niezbędnik w podróży z Interrail
Rail Planner App to oficjalna aplikacja Interrail i Eurail, stworzona z myślą o podróżnikach przemierzających Europę pociągami. Działa offline, ma rozbudowaną wyszukiwarkę połączeń i umożliwia obsługę biletu w wersji elektronicznej – Mobile Pass. Jeśli planujesz wyprawę z Interrail, ta aplikacja będzie Twoim cyfrowym przewodnikiem.
Główne funkcje Rail Planner:
- Wyszukiwanie połączeń kolejowych – wygodnie sprawdzisz rozkłady jazdy pociągów w 33 krajach europejskich. Rozkład jest dostępny offline.
- Planowanie trasy – dodawaj zaplanowane przejazdy do sekcji „My Trip” i z łatwością organizuj swoją podróż. Aplikacja pozwala zapisać całą trasę z podziałem na dni i odcinki.
- Obsługa Mobile Pass – jeśli korzystasz z biletu elektronicznego (Mobile Pass), Rail Planner umożliwia jego aktywację, dodanie do konta oraz generowanie biletów dla kontrolerów. Wystarczy wybrać daną podróż, dodać ją do biletu i pokazać kod QR podczas kontroli.
- Rezerwacje miejsc – Niektóre połączenia wymagają obowiązkowej rezerwacji. W aplikacji znajdziesz informację, czy potrzebna jest dopłata oraz link do systemów rezerwacyjnych.
- Travel Calendar (dla Mobile Pass) – Podobnie jak w wersji papierowej, tu również musisz wskazywać dni, w których korzystasz z Passa. Wystarczy jedno kliknięcie, by oznaczyć dzień podróży i wygenerować bilet.
Dodatkowe korzyści
- Lista zniżek i ofert specjalnych (np. na promy, muzea czy autobusy).
- Mapy sieci kolejowej w Europie.
- Powiadomienia o zmianach na trasie (w wybranych krajach).
Jak zacząć?
- Pobierz aplikację : dostępna za darmo na Android i iOS
- Dodaj swój Pass: wprowadź kod z biletu elektronicznego, a następnie
przypisz go do konkretnego użytkownika. - Zaplanuj trasę: wyszukaj połączenia i dodaj je do podróży.
- Aktywuj bilet i ruszaj!
Warto wiedzieć:
- Aplikacja działa w trybie offline, ale do pobrania aktualizacji lub aktywacji Passa potrzebne jest połączenie z internetem.
- Po aktywacji Mobile Passa nie można zmienić daty jego rozpoczęcia.
- Wszystkie przejazdy muszą być dodane do biletu w aplikacji przed wejściem do pociągu.